Čo teraz testujem : Kokosový olej - liek na všetko

Do rúk sa mi dostala neuveriteľná vzácnosť, ktorú som sa rozhodla kúpiť a testovať a testovať a testovať (až pokým neuvidím samotné dno balenia :-))



Kokosový olej som začala registrovať v tutoriáloch amerických kočiek, ktoré sledujem na YouTube. Niektoré ho používali na vlasy, niektoré na pleť, telo alebo začali s ním variť chutné a zdravé jedlá.

Ja som zahliadla predaj kokosového oleja v DM drogérií (väčšie balenie za cca 8 €) . Po prečítaní si pozitívnych účinkov som si ho rýchlo "šupla" do košíka. Za studena lisovaný panenský kokosový olej má tuhú konzistenciu, ktorá sa pri dotyku rozpúšťa. Má jemnú kokosovú vôňu.


Využitie kokosového oleja je naozaj širokospektrálne. Ja som začala potierať kokosový olej na suché pery, po umytí vlasov som si ho jemne votrela do končekov a na noc som si ho naniesla na pleť. Ako som už spomínala, mám zmiešaný typ pleti, ale po rozotrení sa mi do tváre rýchlo vsiakol a ráno som vôbec nevstala s mastným pocitom, ba priam naopak. Taktiež si ho natieram po holení alebo rozotriem po celom tele.


Dovolila som si uviesť aspoň niektoré účinky z jednej webstránky:

- Dá sa výborne použiť aj ako náhrada bežného telového mlieka alebo krémov. Krásne sa vstrebáva do pokožky a nezanecháva mastný film. Ak je vaša pokožka suchšia alebo citlivá, ak máte problémy s popraskanou kožou (napr. na chodidlách), atopickým ekzémom, vyrážkami a alergiami, potom je pre vás kokosový olej tou správnou voľbou. Môžete ho vyskúšať aj ako odličovadlo,
- v Ázii (predovšetkým v Barme, Indii a na Srí Lanke) je kokosový olej veľmi cenený a používa sa pre vlasové zábaly proti lámaniu vlasov a končekov, a tiež proti vypadávaniu vlasov. Je veľmi vhodný pre vlasy suché, poškodené a rozstrapkané,
- kokosový olej ďalej ošetruje nechtové lôžka, vyschnutú pokožku na lakťoch, kolenách alebo pätách, je účinný proti striám a pomáha pri liečbe ekzému,
- naozaj zázračnú schopnosť preukazuje pri liečení nepríjemnej kandidózy. Podľa mnohých skúseností postačí jedna lyžička kokosového oleja denne alebo vonkajšie potieranie, a kvasinky, ktoré spôsobujú kandidózu, postupne zmiznú,
- bežné bieliace pasty obsahujú veľké množstvo agresívnych chemických látok, ktoré poškodzujú sklovinu. Môžete vyskúšať po čistení zubov bežným spôsobom minútu až dve trieť zuby panenským kokosovým olejom. Po niekoľkých týždňoch budú vaše zuby viditeľne belšie

Viac nájdete tu: http://www.plodyzdravia.sk/kokosovy-olej-12-sposobov-jeho-vyuzitia/

Ja som s ním zatiaľ veľmi spokojná a myslím, že toto balenie (300 ml) mi vydrží neskutočne dlho :-)

Krásny deň!

J.

Komentáre

Obľúbené príspevky