Moja pleťová kozmetika

Kedysi som bola z tých, čo skúšali asi všetko.. V drogérii som si vedela kúpiť každý mesiac iný krém, inú pleťovú vodu, odličovač atď. A to nebolo všetko - vedela som si kúpiť na čistenie pleti viacero prípravkov rôznych značiek a dookola to kombinovať. Počas puberty som mala aknóznu pleť, počas strednej a vysokej školy to bola skôr mastná pleť s občasnými nedokonalosťami (a to sa s odstupom času aj čudujem, lebo vtedy som si vedela kúpiť rúž a make-up aj v 30 korunovom obchode!? :-)


HISTÓRIA:
Skúšala som asi všetko, čo peňaženka dovolila. Od lacnejších značiek ako FYTO, Ziaja, Balea, RYOR, Essence cez klasika Garnier, L´oreal, Niveu, Sebamed, Neutrogenu až po drahú pleťovú kozmetiku ako Vichy, La Roche, Bioderma, Avene.. 
Neskôr som čítala viacero článkov o tom, ako prečo je vhodné používať výrobky od jednej značky, pretože každá značka používa svoje konzervanty a látky (chemikálie) a ich kombinovaním si môžeme na tvári spôsobiť ešte väčšiu "galibu". 
Tak som si kúpila teda všetko z jednej rady - krém, pleťovku aj odličovač. Lenže tam som sa aj stratila, lebo rad prípravkov na mastnú pleť spôsobí to, že čistiaca emulzia mi tvár vysušila, pleťovou vodou sa mi stiahla a krém to celé zabodkoval a vysušil :-( Cítila som sa ako kapor na súši...
Človek rozmýšľa nad tým, prečo ma niekto pleť krásnu a niekto ma s ňou riadne starosti, Či sa zle stravujem, mám veľa stresu v práci, či používam nekvalitný make-up, čo robím zle. 

MEDZNÍK:
Do práce som sa začala líčiť kvalitnou kozmetikou, žiadne nánosy hrubého make-upu. Pravidlo: make-up sa nanáša na vyčistenú pleť a takisto sa chodí aj do postele. Môžem prehlásiť, že  na 99% som sa VŽDY pred spaním riadne odlíčila, aj keď som prišla z neviem akej žúrky, v neviem akom stave :-) 
Pleť si čistím ráno a večer aj v deň, keď sa nelíčim! 
Ďalšie pravidlo znie, pleť sa nechytá! A už vôbec nie špinavými rukami x-krát denne! (Keď už potrebujete skloniť hlavu a kričať, chyťte sa za vlasy pri čele, nie dlaňami na lícach!) 
Pravidlo : Piť, piť a piť - to hádam ani nemusím spomínať...

SÚČASNOSŤ:
Už je to asi 1,5 roka, čo sa mi môj problém s pleťou vyriešil - niekto by bol stále nespokojný (najmä ženy s porcelánovou hladkou pleťou), no to asi nezažil totálne krytie tváre, ktorá vyzerá ako po napadnutí včelami. 
Môj problém sa vyriešil akosi sám. Otehotnela som, stavila na minimum starostlivosti a prakticky na minimum značiek. 
Nikdy som si nevedela predstaviť umývať si tvár mydlom. V súčasnosti mám normálnu až suchú pleť a v sprche si umývam nalíčenú tvár klasickým mydlom DOVE. Skúšala som aj NIVEU, SEBAMED, detské mydlá - PRD. Proste DOVE, je DOVE.


Potom si dočistím pleť buď micelárnou vodou zn. MIXA alebo pleťovou vodou zn. NEUTROGENA
Ak je večer, pleť si natriem bambuckým maslom, (ktoré v rukách rozšúcham a do pleti len zľahka vtláčam, žiadne naťahovanie do strán). Používam overené handmade, 100% bambucké maslo bez akýchkoľvek parfumácií (nájdete TU ). 


Ak je ráno, nanesiem pleťový krém zn. MIXA ( na jar, jeseň a zimu je to 8% a v lete je to 6%). Značku MIXA som si úplne obľúbila, ak sa idem nalíčiť, siahnem po BéBé kréme od tejto značky. Celý rád má úplne jemnú vôňu, neštípe, neslzia mi z neho oči. 


1x do týždňa si doprajem peeling a masku. Keďže MIXA žiaľ takéto výrobky nepredáva, siahnem po prírodnej kozmetike HIMALAYA, ktorá vyrába super marhuľový peeling a ovocnú masku (kupujem v DM alebo TU ). Pred peelingom si pleť vyčistím čistiacim gélom a sem-tam si prebehnem pleť elektrickou kefkou.



A tým moja starostlivosť končí. Nechodím do salónov, nekupujem si žiadne zľavové poukažky (ako na dermabráziu, kde som bola prvý aj poslednýkrát v živote), žiadne čierne čínske masky, žiadne každovečerné "vytláčanie" tváre atď.. 

OMYLY:
V tejto časti Vás zoznámim s mojimi kozmetickými omylmi. Veľmi sklamaná som bola zo značky VICHY. Pre mňa je extra parfumovaná, najmä ak viem cítiť pleťový krém cez make-up počas celého dňa. Nehovoriac o ich BB Idealia, po ktorom som vyzerala ako Edward Culen (z Twilightu), keď vyšiel na slnko. Trblietala som sa ako vianočná guľa. 
Ako som už spomínala, objednala som sa asi 3 roky dozadu na diamantovú dermabráziu - zo salónu som šla červená, vyštípaná, spuchnutá a úplne zpeelingovaná. Moja pleť bola citlivá na dotyk ešte 2 týždne..
Úplne najviac sa výhýbam značke Clean & Clear a Garnier. Ich zloženie sú prakticky samé parabény a majú veľmi agresívnu vôňu. 

Dúfam, že ste sa článkom nielen pobavili, ale aj inšpirovali. Už chystám vianočné líčenie.

Krásny deň!

Komentáre

  1. Skvelý článok :) Ako vidím , nie som jediná, ktorá používa Dove mydlo na tvár. Výborné je aj na holenie miesto peny ;). Ale len toto klasické, tie ostané mi až takú službu neurobia. A inak asi človek musí "vyrásť" , aby pochopil,že mu netreba v kúpeľni milión vecí. Ja som tiež na to prišla až po 30-tke a po pôrode... :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky